بررسی رابطه بين هموارسازی سود، کيفيت سود و ارزش شرکت در شرکت‌های پذيرفته شده در بورس اوراق بهادار

نیاز به جذب نویسنده

خوش آمدید

ما برای ارتقای سطح علمی سایت نیاز به چند نویسنده در رشته های دانشگاهی (همه رشته ها) داریم لذا از کسانی که تمایل دارند از طریق سایت یا از طریق تلگرام به ایدی safari_ums17@  تماس حاصل بفرمایید.

با تشکر

بررسی رابطه بين هموارسازی سود، کيفيت سود و ارزش شرکت در شرکت‌های پذيرفته شده در بورس اوراق بهادار
تعداد بازديد : 10969

بررسی رابطه بين هموارسازی سود، کيفيت سود و ارزش شرکت در شرکت‌های پذيرفته شده در بورس اوراق بهادار

بررسی رابطه بين هموارسازی سود، کيفيت سود و ارزش شرکت در شرکت‌های پذيرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران

 

نویسندگان: داريوش دموری *، زهره عارف‌منش ، خليل عباس موصلو

 

نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي

 

چکیده مقاله:

اين پژوهش به بررسی رابطه بين ارزش شرکت با هموارسازی سود و کيفيت سود گزارش شده در شرکت‌های پذيرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران در فاصله زمانی 1379 تا 1386 می پردازد و به اين سؤال پاسخ می دهد که آيا صرفا هموارسازی سود باعث افزايش ارزش شرکت می شود و يا اينکه هموارسازان سود همزمان بايد کيفيت سود گزارش شده را نيز در نظر بگيرند؟ بدين منظور، شرکت‌های نمونه با استفاده از روش ايکل  به دو گروه هموارساز و غير هموارساز تفکيک می‌شوند. سپس با به کارگيری روش اسلون به دو گروه باکيفيت سود و بدون کيفيت و در نهايت، به چهار گروه شرکت‌های هموارساز سود با کيفيت، غير هموارساز سود با کيفيت، هموارساز سود بدون کيفيت و غير هموارساز سود بدون کيفيت تقسيم می شوند و رابطه قيمت سهام با هموارسازی سود و کيفيت سود در دو سطح سود و تغييرات سود آزمون می‌گردد. نتايج حاصل از رگرسيون چند متغيره  نشان می دهد سرمايه گذاران برای شرکت‌های هموارساز سود با کيفيت بالاترين ارزش و برای شرکت‌های غير هموارساز سود بدون کيفيت کمترين ارزش را قائل هستند.

 

واژه‌های کلیدی: ارزش شرکت، مديريت سود، هموارسازي سود، کيفيت سود،

 

متن كامل و دریافت مقاله [PDF 250 kb]

بخش نظرات این مطلب
کد امنیتی رفرش
 کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید